[Oyun] Erzurum İncelemesi

FPS, SURVIVAL, AÇIK DÜNYA

Kalite Düzeyi: E Sınıfı

   Kısa ve öz incelemelerimizde bugün. Çünkü bu oyun hakkında anlatılabilecek çok bir şey yok. İşe yaramayan vatan sevgisi sağıcılığı, berbat bir arayüz, sığ bir hikaye ve çokta işe yaramayan hayatta kalma unsurlarıyla bizi selamlarmış gibi görünürken birden bire atmosferin içine laaaak diye sı- neyse. 

   Oyunun ilk başta fragmanını görüp bir yerde farklı şekilde okuyunca "Hadi beee. The Long Dark'ın yapımcılarındanmış!" Diye bi yükseldim fakat sonra anladım ki oyun birebir The Long Dark'tan çalıntıymış... 

   Yine Unreal Engine 4'ün hazır assetleriyle tamamlanan bir türk oyunu olarak karşımıza çıkan Erzurum, en azından bize "çok şükür mmofps değil" dedirtmiş olup biraz umutlandırsa da oyun çıktığında görüyoruz ki tam anlamıyla "Hadi bee keşke mmofps olsaymış" dedirtiyor. Oyunun hayatımdan çaldığı 1 saati sizlere anlatmak istiyorum. 

   Taylan adında bir adamın canı sıkıldığı için birden bire Erzurumda yürüyesi geliyor. Tren raylarında biraz yürüdükten sonra bir camii ve karşısında bir eve denk geliyoruz. Ve bağlama çalmaya başlıyor. Her evde olduğu gibi(!) Evde Türk bayrağı asılı ve çalıştığım yerde yaz ayında rüzgardan dolayı her gün bayrakların yırtılıp değiştirildiği bir yerde Erzurumda kar fırtınasında bayrakta en ufak bir yıpranma olmaması şaşırtıcı. Allah yüce Türk halkının bayrağını koruyor olsa gerek. Oyunun diyalogları metin tabanlı olduğu için karakterlerde herhangi bir canlılık yok. Zaten bir tanesiyle karşılaştım hayatta olan ve "Oha NPC var!" Diye çığırdığımı hatırlıyorum. Hud aşırı basit yani oyuna giriyorsunuz Unreal Engine'la yapılmış grafikler gözünüze çok batmıyor her ne kadar ağaçların bile modellemesi aynı olsa da! Fakat kullanıcı arayüzü 1 saatte yapılıp sürümden kazanılmış Android'deki Spiderman Süngerbob İp Zıplama Şehir Simulasyonu adındaki oyunlar gibi. Oyun içindeki öğeler yaklaşık 3 dakikada tasarlanan modellemelerden oluşuyor. Dikdörtgenin üstüne yapıştırılan çaykur etiketi, kük bir kareyi beyaz yapıp kıtlama şeker falan böyle basit modellemelerle Türkiye havası katılmaya çalışılmış. 
   Ardından öğreniyoruz ki Taylan kardeşimizin canı sıkıldığı için geldiği yere meteor düşmüş! (Allah Allah yav The Long Dark'ta da benzer bir şey vardı sanki). Ve bi askeri kampa gitmek için yola koyuluyoruz. Tabi ki karşılaştığımız ilk canlı NPC bize "her şeyi ak öyle git yegenim" diyip silah, tüfek, yemek ne varsa veriyor. Ve ayılar konusunda bizi uyarıyor. 

   Tabi ki gider gitmez yolda ayılarla karşılaşıyoruz ve tüfek isabet ettiğiniz yere (ayı 1 adım ötemdeyken) gitmediği için ayı tek vuruşla bizi ahirete gönderiyor. Orada zaten kopup oyunu kapattım anında. 
   Bu kopya oyunu hiç kimseye tavsiye etmiyorum. Bırakın satın almayı indirmeniz bile data kaybı. 

Genel Puanlama: 1/10 

SATIN ALMAYA DEĞER Mİ?

☑ Kesinlikle değmez. 


---{ Grafikler }--- [4/10]
☐ Gerçekten farksız!
☐ Güzel
☐ İyi
☐ Eh işte
✅ Öyle Böyle 
☐ Kötü
☐ İğrenç
☐ Paint.exe

---{ Oyuniçi }--- [1/10]
☐ Bağımlı olmamaya çalış
☐ Çok iyi
☐ İyi
☐ Özel bir şeyi yok 
☐ Iy
☐ Kötü
✅ Beyin sakatlığı geçirirsin

---{ Hitap ettiği kesim }--- [0/10]
☐ Çocuk
☐ Genç
☐ Yetişkin
✅ Kimse

---{ Oyun zamanı }---[1/10]

☑ Sabrınıza bağlı. Ama hikaye de maksimum 10 saattir. Fiyatını hak edecek bir süre değil.


---{ Hikaye }---[1/10]
✅ Bok gibi 
☐ Ucundan bişey var
☐ Çokta iyi değil
☐ Averaj 
☐ İyi yazılmış
☐ Muhteşem! 

---{ Sistem Gereksinimleri }--- [4/10]
☐ Paintte açabilir
☐ Patates bile açar
✅ İdare eder
☐ Hızlı bilgisayar
☐ Çok Zengin bilgisayarı 
☐ NASA'dan kuantum bilgisayar isteyin

---{ Buglar }--- 6/10
☐ Hiç yok
☐ Minicik buglar
✅ Ufak tefek var
☐ Rahatsız edici düzeyde
☐ Oyunu mahvediyor
☐ Oyunun kendisi bugdan oluşuyor


Not: Tüm incelemeler kendi görüşümü kapsamaktadır :)

Yorum Gönder

1 Yorumlar
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
  1. Bu oyun A sınıfı bir oyun olamamışsa siz vatan hainisiniz

    YanıtlaSil

buttons=(Accept !) days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Learn More
Accept !