[Oyun] League Of Legends İncelemesi

MOBA, İZOMETRİK, 5V5, ONLINE

    Kalite Seviyesi: S+ Sınıfı

    Gelelim dünyanın gözdesi, yüksek ihtimalle her platforma adapte olmayı bir şekilde başarıp asla ölmeyecek olduğunu düşündüren bir yapı olan League Of Legends'a. 



    MOBA oyunları tarihçesi aslında yeni değil. Battle Royale nasıl ki bir kategori haline bile daha gelmeden önce 1997 Electronic Arts oyunu olan S.C.A.R.A.B. bu liderdiği arkaplanda taşıdıysa; MOBA için de 1989 yılında Sega Genesis için çıkan Herzog Zwei oyunu tarafından öz atalığı yapılmıştı. Her fikir gibi her medya sektöründe geliştiği gibi birileri MOBA'yı fikir olarak aldı, güzel eklemeler yaptı her birisi üzerine fakat gerek sosyal medya eksikliği, gerek marketing stratejilerinin başarısızlığı, gerekse teknik ve sanatsal hatalardan dolayı bir çoğu dijital bir uzay boşluğunda yokluğa doğru uzun yolculukları alıp bazıları benim gibi inceleme yapan insanların duyurularında yer edinebildi. Ta ki  Warcraft III: Reign of Chaos 'un world editorüyle yapılabilen oyun modları gelene dek. Eul adındaki bir modder Warcraft 3'te bir kule savunma alt kategorisine girebilecek MOBA atası bir harita tasarladı. Bu harita da Riot Games'in yaparken esinlendiği orijinal Defense of the Ancients (DotA) haritasıydı. DotA 3 koridordan oluşan kule savunma haritasıydı. Fakat Warcraft'ın oyun yapısı gereği oyunda 5 vs 5 yoktu, bir oyuncu tüm mobları ve karakterleri kontrol ediyordu. Yani 1 vs 1'lik bir kule savunma savaşı oynuyorduk, iki tarafta moblarla karakterlerle birbirine saldırıyor ve kulelerini yıkma mücadelesine giriyordu. Fakat bir şeyler eksikti. Sunucular sürekli çöküyor, oyunda buglar oluşuyor, herkes giremiyor ve Warcraft lisansı altında olduğu için aktif olarak müdahele edilemiyor bir oyun modundan öteye gidemiyordu fakat popülaritesi gitgide artıyordu. Buna katlanamayan oyun yapımcıları kendi oyunlarını geliştirme kararı aldılar ve DotA'nın ilk kendi başına MOBA olarak çıktığı oyun web tabanlı bir flash oyunu olan Minions (2008) oldu. Tabi ki Riot Games bu esnada DotA haritasının baş tasarımcısı olan Steve Feak önderliğinde oyununu 2007 yılında geliştirmeye başlamıştı bile. 


    O zamanlar online oyunlar taşıdığı büyük risk, yüksek server ücretleri ve çeşitli diğer sebeplerden ötürü çok azı ücretsizdi hatta neredeyse hiç ücretsiz online oyun yoktu. Riot Games'de aynı şekilde oyunu oyunculara ücretli sunacaklardı ve kapalı beta testinde oyuncuların çok olumlu tepkileriyle karşılaştıktan sonra 2009 yılının başlarında fazlasıyla radikal bir karar alarak oyunu ücretsiz yayınlama kararı aldılar. MOBA ilk kez büyük bir projeyle, büyük bir beklentiyle iyi bir şirket tarafından sırtlanmıştı ve tarihte ilk kez bir MOBA oyununa karşı bu kadar büyük bir beklenti de League of Legends: Clash of Fates ile 2009 yılında doğmuş oldu. Oyunun ücretsiz olduğunu duyan ve daha önceden tecrübe etmiş ya da bir yerlerden görsellerini görmüş insanlar oyuna adeta akın etti ve açık beta yayınlandığı ilk dakika sunucular çöktü. Riot için hayatlarının en uzun gecesiydi sanırım çünkü milyonlarca doları adeta gömdükleri bir proje daha ilk dakikadan başarısızlıkla sonuçlanacak gibiydi. 



    Riot Games yarattıkları oyunun MOBA tarihi için önemini ve sırtlanılan yükün elbette farkındaydılar ve buna göre bir oyun geliştirme süreci ve politikası izlediler. Yarattıkları oyunun ne denli bir etki oluşturabileceğini de o kadar fazla olmasa bile tahmin etmişlerdi ve oyunun içini boş bir MOBA yapmamayı laikiyle başardılar. Şimdi hepimiz biliyoruz ki MOBA; Yapısı gereği hikaye ve lore'dan genelde uzak olması beklenen yalnızca rekabetçi bir oyun türüdür. 5 vs 5 bir haritada kule yıkma savaşının bulunduğu bir oyundan bir çok kişinin lore beklentisi olmaz ve League of Legends'ta da çoğu kişinin olmadı. Fakat Riot Games en başından beri bu işin peşini bırakmadı ve sırtlayıp taşıdığı MOBA türüne bir de fantastik bir lore yazdı. Harita çizdiler, ülkeler ve şehirler tasarladılar, karakterlere bir biyografi yazdılar ve onları ülkelere bölgelere ayırdılar. Öyle ki aynı bölgede bulunan iki şampiyon aynı takımda oynarsa ona bile ufak güçlendirmeler eklediler. Yani bir MOBA oyununda hikaye aramak isteyen hikaye, oynayış aramak isteyen oynayış, hareket ve çeşitlilik aramak isteyen ise onu buldu. 

    Şirketteki pazarlama uygulamalarının başarısı hakkında hiç bir fikrim yok fakat yaptıkları oyun o kadar keyif vericiydi ki şu an oyunu oynayanların %85 gibi devasa bir kitlesi reklam kampanyalarından değil kulaktan kulağa ya da tavsiyelerle oyunu duyup başladı. 



    League of Legends; Genelde Sihirdar Vadisi adı verilen 3 koridordan (alt, orta, üst) ve orman bölgelerinden oluşan 5 vs 5 bir MOBA oyunudur. Oyuncular seçtikleri karakterlerle seçtikleri koridorda dengeli bir şekilde takım oyunu sürdürerek karşı takımın kulelerini ve en sonunda Nexus adı verilen ana enerji çekirdeğini patlatmayı amaçlarlar. İlk kim Nexus'u yok ederse oyunun galibi odur. 

    Oyun içinde yerel, oyun dışında ise genel bir seviyelendirme ve ödüllendirme sistemi vardır. Oyun içinde maksimum 18 seviyeye gelinebilir. Oyun dışında ise bir level sınırı yoktur. Şimdiye kadar görülen en yüksek level ise 2100-2500 civarındadır. Dereceli sistemi mevcuttur. 



    Oyuncular oyundaki rollerden (büyücü, suikastçi, nişancı, tank, destek vb) sevdikleri bir coğrafyadan (benim favorim yordle'lı Teemo ehehe *şeytani gülüş*) 4'ü aktif, 1'i pasif olmak üzere 5 yetenekten oluşan şampiyonlardan birisini seçip oyuna başlarlar. Her karakterin birbirine karşı üstünlüğü ve zayıflığı vardır ve oyunda güç dengesi had safhadadır. Oyunda en iyi şampiyon diye bir şey yoktur. İyi oynayan kazansın! 

    Oyun dışında oyun içini etkileyebilecek rün'ler mevcut. Oynayacağınız karakterin rolüne ya da kendi oynayış stilinize göre rünlerinizi ayarlayabilir oyununuzda ekstra güçlendirmelere sahip olabilirsiniz. 

    Her karakterin yetenekleri birbirinden tamamen farklıdır. Yalnızca bazı yetenekler 156 adet şampiyon bulunmasından dolayı benzer olabilir. Her oyuncu tarzına uygun bir şampiyon mutlaka mevcuttur. 

    Uygulamaiçi satın almalar yalnızca kozmetiklerle ve şampiyonlara erken sahip olmayla sınırlıdır. Para ile daha güçlü bir oyuncu olunamaz. Ayrıca para ile satın alınabilen her şey ganimet sistemiyle oyun içinde de elde edilebilir. 



    An itibariyle League of Legends; Anlık 1.3 Milyon, Günlük 4.2 Milyon, Aylık 11.5 Milyon tekil oyuncu sayısıyla Online oyunlar arasında hala rekor kırmaya devam etmektedir. 

    League of Legends'i MOBA'nın temsilcisi olarak görüyor; Bir oyun türünü temsil edecek düzeyde kaliteli bir yapım olduğu için kendisini aldığım S+ Sınıfı için oyunu tebrik ediyor ve herkese ben de bu oyunu oynamalarını tavsiye ediyorum. (Tavsiyem EU West'te oynamanız yalnız. Yine de size kalmış.)

    Genel Puanlama: 9.5/10 

OYNAMAYA DEĞER Mİ?

 Kesinlikle denemeye değer. Hatta beğenmediyseniz bile belki bilmediğiniz içindir. Öğrendikten sonra mutlaka seveceksiniz. 


---{ Grafikler }--- [9/10]
☐ Gerçekten farksız!
  Güzel
☐ İyi
☐ Eh işte
☐ Öyle Böyle 
☐ Kötü
☐ İğrenç
☐ Paint.exe

---{ Oyuniçi }--- [10/10]
  Bağımlı olmamaya çalış
☐ Çok iyi
☐ İyi
☐ Özel bir şeyi yok 
☐ Iy
☐ Kötü
☐ Beyin sakatlığı geçirirsin

---{ Hitap ettiği kesim }--- [10/10]
☐ Çocuk
☐ Genç
☐ Yetişkin
Herkes

---{ Oyun zamanı }---[10/10]

 Yeterli online sayısı hala varsa sonsuza kadar oynayabilirsin.


---{ Hikaye }---[8/10]
☐ Bok gibi 
☐ Ucundan bişey var
☐ Çokta iyi değil
☐ Averaj 
 İyi yazılmış
☐ Muhteşem! 

---{ Sistem Gereksinimleri }--- [9/10]
☐ Paintte açabilir
 Patates bile açar
☐ İdare eder
☐ Hızlı bilgisayar
☐ Çok Zengin bilgisayarı 
☐ NASA'dan kuantum bilgisayar isteyin

---{ Buglar }--- 10/10
  Hiç yok
☐ Minicik buglar
☐ Ufak tefek var
☐ Rahatsız edici düzeyde
☐ Oyunu mahvediyor
☐ Oyunun kendisi bugdan oluşuyor


Not: Tüm incelemeler kendi görüşümü kapsamaktadır :)

League Of Legends tanıtım videosunu aşağıdan izleyebilirsiniz.



Yorum Gönder

0 Yorumlar
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.

buttons=(Accept !) days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Learn More
Accept !