[Oyun] The Forest İncelemesi

 SURVIVAL, AÇIK DÜNYA, CRAFTING, BUILDING, KORKU

Kalite Düzeyi: A Sınıfı



    Hayatta kalma konseptinin üstadı denilebilecek kadar kaliteli bir yapıma geldi sıra. The Forest ilk çıktığı andan itibaren büyük ses getirmiş ve gerek hayatta kalma öğeleri, gerekse crafting ve inşa etme anlamında olsun son derece başarılı bir yapıya sahip bir oyun. 


    Başta dikkatimi çeken şey oyunun hikayesi oldu. Çünkü hayatta kalma oyunlarında sık sık karşılaşamayacağımız bir şeydir senaryonun kalitesi. The Forest'ta bize bunu dibine kadar veriyor. 

    Oyuna başta bir uçak kazasıyla başlıyoruz. Her oyuna başladığımızda uçağın çakıldığı yer rastgele oluyor. Ve haritanın bölgelerine göre hayatta kalma zorluk seviyeleri var. Yani hikayenin bizi götürmek istediği noktaya ne kadar uzakta başladıysak başta hayatta kalmak o kadar kolay oluyor diyebilirim. 



    Oyunda bizi karşılayan temel düşmanlar düştüğümüz adanın yerlileri. Fakat burada şöyle bir detay var; Onlar adanın yerlisi değil! Her biri mutasyona uğramış hasta bilim adamları ve tesiste çalışan hizmetliler. 

    Uçakta uyandığımızda oğlumuzun kayıp olduğunu görüyoruz. Adadaki düşmanlarımız oğlumuzu alıp bir yere götürmüşler, ama nereye? İşte oyunda bu sırada iz sürmeye başlıyoruz. Fakat aynı zamanda yapmamız gereken bir şey de var; Oğlumuzu bulana kadar hayatta da kalmalıyız. 



    Hayatta kalma öğeleri son derece kaliteli bir şekilde hazırlanmış. Açlık, susuzluk ve yorgunluk statlarımız mevcut ve açlığımızı gidermek için kamplarda ya da sağda solda bulduğumuz yiyeceklerle de geçinebiliriz, balıkçılık yapıp ya da hayvan avlayarak da yiyecek tüketebiliriz. Hatta öldürdüğünüz düşmanların vücut parçalarını bile pişirip yiyebiliyoruz! Yamyam olabilme imkanı veriyor oyun bize yani.

    Ürettiğimiz baltalarla ağaçları kesiyoruz. Kendimize ev ve savunma duvarları yapıyoruz. Tuzaklar kuruyoruz. Mağaralara girip mutant yaratıklarla boğuşuyoruz. Bozuk para, koli bandı, anakart gibi parçaları birleştirip bombalar yaparak, haritada konumlandırılmış silah parçalarını toplayıp kendimize barut silahı yaparak, mağaralarda saklanan ama hayatta kalamayan insanların eşyalarını ve ipuçlarını, notlarını toplayarak hem oğlumuza daha da yaklaşmaya çalışıyor, hem de bulunduğumuz yer ile ilgili bilgi edinmeye başlıyoruz. 



    Hayatta kalma, crafting ve hikaye öğelerini harmanlayarak 3 GB gibi komik bir rakama sığdırmayı başaran yapımcıları tebrik ediyor; Bu tarz bir oyun çıkartarak oyunculara güzel zaman geçirebilecekleri bir korku-gerilim yapımı sundukları için teşekkürümüzü eksik etmiyoruz. 

Genel Puanlama: 7.75/10

SATIN ALMAYA DEĞER Mİ?


✅Ben inşa ederken, avlanırken ve yaratıklarla savaşırken çok keyif aldığımı söyleyebilirim. Her kuruşunu hak ettiğini düşünüyorum. 



---{ Grafikler }--- [7.12/10]

☐ Gerçekten farksız!

☐ Güzel

 İyi

☐ Eh işte

☐ Öyle Böyle 

☐ Kötü

☐ İğrenç

☐ Paint.exe


---{ Oyuniçi }--- [8.37/10]

☐ Bağımlı olmamaya çalış

 Çok iyi

☐ İyi

☐ Özel bir şeyi yok 

☐ Iy

☐ Kötü

☐ Beyin sakatlığı geçirirsin


---{ Hitap ettiği kesim }--- [6,76/10]

☐ Çocuk

☐ Genç

 Yetişkin

☐ Herkes


---{ Oyun zamanı }---[10/10]


✅Oynayışınıza bağlı olarak sadece hikaye 20 saat, tüm adayı şehir yapmak 4000-5000 saat arası sürebilir. 



---{ Hikaye }---[8.11/10]

☐ Bok gibi 

☐ Ucundan bişey var

☐ Çokta iyi değil

☐ Averaj 

 İyi yazılmış

☐ Muhteşem! 


---{ Sistem Gereksinimleri }--- [7/10]

☐ Paintte açabilir

☐ Patates bile açar

 İdare eder

☐ Hızlı bilgisayar

☐ Çok Zengin bilgisayarı 

☐ NASA'dan kuantum bilgisayar isteyin


---{ Buglar }--- 8/10

☐ Hiç yok

 Minicik buglar

☐ Ufak tefek var

☐ Rahatsız edici düzeyde

☐ Oyunu mahvediyor

☐ Oyunun kendisi bugdan oluşuyor



Not: Tüm incelemeler kendi görüşümü kapsamaktadır :)

Fragmanı aşağıdan izleyebilirsiniz.




Yorum Gönder

0 Yorumlar
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.

buttons=(Accept !) days=(20)

Our website uses cookies to enhance your experience. Learn More
Accept !